ANWB
Voor het Grafisch Lyceum kreeg ik de opdracht om voor de ANWB een guerilla campagne te maken. Guerilla marketing is een reclametechniek om je bedrijf, producten of diensten op een ongewone manier en met weinig budget onder de aandacht te brengen.
Deze techniek gebruik ik ook bij de ANWB omdat de ANWB een imago probleem heeft. Door interactie met de consument op een vernieuwende manier kan de ANWB zichzelf opnieuw op de markt zetten.

De pechfiets
De ANWB heeft meer dan 200 fietsroutes. Door heel Nederland zullen op een aantal van deze routes opvallende ‘gestrande’ fietsen geplaatst worden. Wanneer de consument zo’n pechfiets spot, is het de bedoeling dat hier op de origineelste en gekste manier een foto bij gemaakt word. Deze plaatst de consument op social media met de hashtag #ANWBsummerchallenge.
Elke week worden er 3 winnaars uitgekozen met de origineelste en gekste foto. Zij kunnen dan een prijs winnen zoals een levenslange gratis fietsverzekering, een weekendje weg of een dagje uit!
Om hier reclame voor te maken maak ik gebruik van Instagram reclames, een opvallende slogan die bij de pechfiets staat en een fietsenrek. Ik heb gekozen voor een fietsenrek omdat de doelgroep vaak tijdens een fietstocht een tussenstop bij een terrasje maakt. En bij dit terrasje zal dan een fietsenrek staan.


Instagram Animatie
Omdat weinig mensen de ANWB volgen op Instagram ga ik de challenge door middel van reclames in de story’s promoten. Zo komt de challenge alsnog in beeld en is het bereik van de promotie groter.